Gramatyka:
1. Rzeczowniki złożone i formy dzierżawcze.
2. Zdania celowe (clauses of purpose).
3. Comparatives (the...the...). Adjectives without nouns.
4. Kwantyfikatory (all, most, both, either, neither, any no, none etc.).
5. Wyrażenia: Whatever, whenever, wherever, whoever, however, furthermore etc.
6. Reflexive pronouns (myself, yourself etc.).
7. Tryb łączący, np. z suggest, insist, demand, it’s essential.
8. Guestion tags. Indirect questions.
Funkcje językowe:
1. Usługi i zakupy (rodzaje sklepów, proces kupowania i sprzedaży, towary, reklama i usługi).
2. Podróże i turystyka (środki transportu, informacja turystyczna, hotel, zwiedzanie).
3. Państwo i społeczeństwo (zjawiska i organizacje społeczne, polityka krajowa i międzynarodowa).
4. Opisywanie zajęć codziennych i form spędzania czasu wolnego.
5. Wyrażanie prośby, uczuć i emocji, zgody lub sprzeciwu. Udzielanie rad, proszenie o radę.
6. Wyrażanie zakazów i nakazów. Ostrzeganie i instruowanie. Pytanie o pozwolenie.
7. Nauka i technika (wynalazki, odkrycia naukowe, wynalazki, obsługa urządzeń technicznych).
8. Zapraszanie i odpowiadanie na zaproszenie. Składanie gratulacji i życzeń.
Klasa 4
Gramatyka:
1. Czasy: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect / Present Perfect Continuous, Future Simple,
Future Continuous, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect).
2. Konstrukcje: “be going to” oraz “used to”.
3. Konstrukcje czasownikowe (like / hate + gerund) (would like / would rather + bezokolicznik) (Let’s + czasownik).
4. Mowa zależna.
5. Konstrukcje: used to, be in the habit of something, would, rather, better, wish.
6. Wyrażenia typu: You’d better, I’d rather, I’d prefer, I wish, Suppose / supposing, If only.
7. Question tags.
8. Zdania złożone oraz warunkowe.
9. Czasowniki modalne z bezokolicznikiem: zwykłym, zwykłym ciągłym, perfektywnym, perfektywnym ciągłym.
10. Formy: Gerund, infinitive, bare infinitive.
Funkcje językowe:
1. Identyfikowanie oraz lokalizowanie przedmiotów, ludzi oraz zwierząt.
2. Określanie stanu posiadania, przynależności, umiejętności oraz kompetencji.
3. Opisywanie i reagowanie na sytuacje dnia codziennego.
4. Proszenie o radę i udzielanie rad, wyrażanie zakazów i nakazów.
Gramatyka:
1. Czasy: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect / Present Perfect Continuous, Future Simple, Future Continuous, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect).
2. Konstrukcje: “be going to” oraz “used to”.
3. Czasowniki modalne oraz semi-modalne (can, must, have to).
4. Inwersja stylistyczna.
5. Phrasal verbs.
6. Mowa zależna (zdania twierdzące oraz przeczące).
Funkcje językowe:
1. Opisywanie ludzi, zwierząt i przedmiotów.
2. Opisywanie czynności codziennych.
3. Wyrażanie intencji, marzeń, planów na przyszłość.
4. Wyrażanie zgody lub sprzeciwu.
5. Wyrażanie i uzasadnianie opinii.
Gramatyka:
1. Zdania z dopełnieniami.
2. Mowa zależna - zdania twierdzące i przeczące.
3. Conditionals.
4. Question tags.
5. Past, present, future tenses.
6. Przedimki: określony, nieokreślony, zerowy.
7. Zaimki: dopełnieniowe, dzierżawcze, osobowe, nieokreślone, zwrotne, wskazujące, względne.
8. Gerund, infinitive and bare infinitive.
9. Przyimki.
10. Liczebniki (główne i porządkowe).
Funkcje językowe:
1. Wyrażanie upodobań i pytanie o upodobania innych osób.
2. Opisywanie doświadczeń swoich i innych.
3. Rozpoczynanie, podtrzymywanie, kończenie rozmowy.
4. Wyrażanie aprobaty i dezaprobaty.
5. Wyrażanie i uzasadnianie opinii.
6. Proponowanie, akceptowanie oraz odrzucanie propozycji.
Edycja XVIII
Klasa 3
Klasa 2
Klasa 1
redakcja@wydawnictwo-synapsa.pl 500 877 660
Wydawnictwo Synapsa Sp z o.o. | ul. Jonschera 3/20, 91-849 Łódź